SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Aproximación a los usos de las TIC y las prácticas de enseñanza en docentes universitarios de psicologíaUna aproximación al estudio de la relación entre habilidad argumentativa escrita académica y dominio conceptual del conocimiento disciplinar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

GRECO, M. Beatriz. Educational trajectories: the work of school counseling teams, from the contemporary educational psychology. Anu. investig. [online]. 2015, vol.22, n.1, pp.153-159. ISSN 1851-1686.

This article is part of the Ubacyt project "Interventions by school counseling teams: between the enable of the subjects and the creation of institutional conditions" that researches interventions on educational trajectories in order to hold and promote them, from a contextualist approach in educational psychology. Contemporary transformations require schools follow up on educational trajectories with theoretical and practical perspectives. These believe that the interruption of an educational trajectory concerns less the so-called individual disability and more to the dificulty of breaking the school homogenization. The research process, focusing on institutional interventions teams of Buenos Aires and Rio Negro, look into the institutional conditions of educational trajectories and intervention on them from collective experiences.

Palabras clave : Educational trajectories; educational psychology; school counseling teams.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons