SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37Producción escrita como función epistémica: Reflexión y re-escritura de textos argumentativos en contextos de interacciónEl planeamiento educativo como herramienta de democratización: una mirada desde lo epistemológico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

BERTOLDI, Sandra; BOLLETTA, Viviana  y  MINGARDI MINETTI, Milka. Displacement operations of the concept reflexivity within the Social Studies fields. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2008, n.37, pp.95-106. ISSN 1851-1716.

We assume the concept reflexivity as a useful tool for analyzing and controlling the researcher's biases in the scientific practice. As teacher researchers, however, we are aware of serious difficulties in the implementation of this analysis tool. Therefore, we started asking ourselves: If reflexivity is considered a suitable tool for the analysis and validation of results, why is it not used more often in social practice? When and how was the concept reflexivity formed, and what displacement operations from its original field to other knowledge fields has it gone through? What possibilities are there for the concept reflexivity to undergo new displacement processes from other Social Studies knowledge and/or learning fields -for research purposes? These questions are the core of the subjects that we discuss in this article.

Palabras clave : Social Sciencies; Reflexivity; Displacement operations.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons