SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número55Dinámicas educativas y nuevas tecnologías: la política de inclusión digital en una escuela de La PlataPolíticas de nanotecnología en Argentina a la luz de criterios de la OCDE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

ARZA, Valeria; FRESSOLI, Mariano  y  LOPEZ, Emanuel. Ciencia abierta en Argentina: un mapeo de experiencias actuales. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2017, n.55, pp.78-114. ISSN 1851-1716.

Open science refers to produce scientific knowledge collaboratively with actors that do not belong to a research project creating freely available research outcomes. Its benefits range from promoting greater efficiency and quality in the production of scientific knowledge to generating greater democratization of knowledge providing better response to social demands. This study discusses the extent and characteristics of open science practices in Argentina using a survey conducted among 1463 researchers working in the public research organizations. Although there is some misperception among researchers about what open science actually means, many of them showed interest in these practices. Since «interacting with other» is familiar to researchers’ scientific practices, we believe there is good potential for the promotion of open science through public policy schemes.

Palabras clave : Open Science; Survey; Argentina.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons