SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número58Industria, ciencia y política en el Triángulo del LitioInstitucionalización social de la investigación en Licenciaturas en Nutrición de universidades argentinas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

SPIVAK L'HOSTE, Ana  y  HUBERT, Matthieu. De científico a científico-tecnólogo: estrategia y compromiso en relatos de conversión de investigadores científicos. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2019, n.58, pp.39-63. ISSN 1851-1716.

This article is part of the studies that analyze the transition of scientific production to a paradigm that includes a better applicability and socioeconomic relevance of science. Based on the analysis of the professional trajectories of two scientific researchers, we use the concept of «boundary work» (Gieryn, 1983) to explore how technological development shape their professional identity. In particular, boundary work analysis make explicit different ways of experimenting and making sense of the changes that challenge the two professional trajectories. This led us to identify two modalities of conversion from scientist to scientist-technologist: one that emphasizes institutional opportunities and professional strategies; the other that highlights personal commitment to give a social and political meaning to the conversion.

Palabras clave : Boundary work; Conversion; Professional identity; Professional career; Technoscience.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons