SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número59Tendencias en la evaluación de la ciencia en Argentina: género, federalización y temas estratégicosInvestigación e innovación orientadas: ¿hacia dónde dirigir los esfuerzos? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

SENEJKO, María Paula  y  VERSINO, Mariana. Los Proyectos de Desarrollo Tecnológico y Social (PDTS) en la Universidad de Buenos Aires. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2019, n.59, pp.74-90. ISSN 1851-1716.

Since the late 1990s, many universities in the country have undergone transformations in the production of knowledge mainly promoted by the creation of policies aimed at addressing external social demands and a greater involvement with non-academic social actors (Arocena and Sutz, 2000 Sutz 2005; Unzué and Rovelli, 2017). The proposal of the Ministry of Science, Technology and Productive Innovation (mincyt) to create a bank of projects aimed at contemplating specific socio-productive needs required by specific adopters is an example of this and, in turn, posed a new challenge to the Institutions of Higher Education. In the particular case of the University of Buenos Aires (uba), this encouraged the holding of a call for Projects of Technological and Social Development (pdts) in 2012. This work aims to analyze the results and the performance of the projects of the aforementioned call, which ended in 2015.

Palabras clave : PDTS; Social actors; University; Research policies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons