SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número59Los Proyectos de Desarrollo Tecnológico y Social (PDTS) en la Universidad de Buenos AiresSexting: percepciones de estudiantes tucumanos sobre motivaciones y riesgos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

ECHEVERRY-MEJIA, Jorge Andrés  y  ISOGLIO, Antonela. Investigación e innovación orientadas: ¿hacia dónde dirigir los esfuerzos?. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2019, n.59, pp.91-126. ISSN 1851-1716.

Science, technology and innovation increasingly involve levels of complexity and investment, which require targeting decisions in contexts of persistent public problems. The objective of this article is to analyze a policy instrument to allocate resources to research and innovation on priority issues. The paper presents a description of the concepts that have supported the approaches, instruments and forms of scientific and technological policy management in Latin America in different historical periods. Based on these tools, contributed by the Science, Technology and Society Studies, the creation and recent implementation of the Institutional and Multidisciplinary Program in Priority Issues of the Universidad Nacional de Córdoba (Argentina) is analyzed. The methodological approach is qualitative and the research strategy employed consists of a case study, applying techniques of bibliographic review, documentary analysis and semi-structured interviews.

Palabras clave : Science; Technology and innovation policy; Research; University; Priority issues.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons