SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número59Investigación e innovación orientadas: ¿hacia dónde dirigir los esfuerzos?Los estudiantes universitarios y sus metas académicas: Implicancias en el logro y retraso de los estudios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

NARVAJA, María Evangelina. Sexting: percepciones de estudiantes tucumanos sobre motivaciones y riesgos. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2019, n.59, pp.127-147. ISSN 1851-1716.

This research analyzes according to gender the perceptions among adolescents in Tucumán about: a) motivations for sexting participation; b) possible problematic situations of non-consensual diffusion of images and c) the experiences of cyber-harassment. A survey was applied to a representative sample of 659 students from the province of Tucuman. The final sample consisted of 346 women (52.5 %) and 312 men (47.3 %). Ages were between 12 and 20 years (M= 14.98; D.T: 1.6). The results show that the practice of sexting is due to multiple motivations, among which is the desire for popularity, to show off someone they like, or to have sex. Among the major concerns of the viralization of images is the fact that their parents felt ashamed and the risk of damaging their reputation.

Palabras clave : Sexting; Adolescents; Motivations; Risks.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons