SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número59Los estudiantes universitarios y sus metas académicas: Implicancias en el logro y retraso de los estudiosCien años de normalismo en Argentina (1870-1970): Apuntes sobre una burocracia destinada a la formación de docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

RODRIGUEZ ZIDAN, Eduardo  y  GRILLI SILVA, Javier. El b-learning en los cursos semipresenciales y presenciales de la formación inicial de profesores de ciencia en Uruguay. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2019, n.59, pp.174-199. ISSN 1851-1716.

The article analyzes the use of digital platforms in students of science teachers, in two training modalities: classroom and blended. The research design is mix cut. The responses of 396 students to a digital survey applied in 8 centers and the results of 17 in-depth interviews are analyzed. The findings indicate that future science teachers enter to the educational platforms with moderate frequency, underuse digital tools and have little access to other free digital resources available on the web. Interactivity between teachers and students in virtual classrooms is moderate or low, depending on the discipline and the training modality. According to student perception, a good practice of using virtual classrooms require: unrestricted access to computer equipment and the Internet, greater use of the videoconference system and explanatory videos of the topics.

Palabras clave : Science teacher training; Digital platforms; B-learning; Science teaching; ICT.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons