SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número59Las transformaciones globales en la producción de semillas y su impacto en el conflicto por el uso propio en ArgentinaConocimiento y consumo de alimentos funcionales en la comunidad académica de la Universidad Nacional del Chaco Austral índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

BRAVO ALMONACID, Florencia  y  GALAR, Santiago. Avanzar hacia la construcción de un problema de investigación cualitativo: Aportes desde la práctica. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2019, n.59, pp.265-284. ISSN 1851-1716.

The article examines the process of construction of qualitative research problems with the objective of exploring the multiple dimensions, factors and decisions that affect its elaboration. With this objective the authors, professors of the thesis workshop of a master's degree in social sciences of a national university, made a record of working meetings prior to classes and the meetings in the classroom during years 2016 and 2017. From exercises and proposals, starting from the most common situations faced by workshop participants in the production process of their projects, we try to make the dimensions involved in qualitative research problems more complex. It is estimated that the analytical exercise allows contributions to be made in the field of educational practice in the methodology and in the methodological reflection in the production of research projects in social sciences.

Palabras clave : Research methodology; Research problems; Research design; University education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons