SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Factores influyentes de la gestión del conocimiento en el contexto de la investigación universitariaMinería de datos sobre streams de redes sociales, una herramienta al servicio de la Bibliotecología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Información, cultura y sociedad

versión On-line ISSN 1851-1740

Resumen

PALETTA, Francisco Carlos et al. Formative content oriented to users’ studies in library and information science curriculum: a study of multiple case. Inf. cult. soc. [online]. 2015, n.33, pp.47-62. ISSN 1851-1740.

The work discusses user’s information studies through bibliographical critical review and its conceptual historical evolution. It maps the foundations of the area, as well as its reflection in the curriculum of undergraduate courses in Library and Information Science at the University of São Paulo (USP), São Paulo State University (UNESP), Federal University of Santa Catarina (UFSC) and University of Brasilia (UnB). The obtained data indicates that the user’s studies should be taken into account in the Librarian curriculum programs and in the definition of Information Services offered by the library.

Palabras clave : User information studies; Library and Information professional staff; Course plan of user studies; Information appropriation; Information services.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons