SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número22Control de calidad de preparados farmaceuticos de Hypericum perforatum L. comercializados en Argentina de uso como psicoanalepticos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Ciencia y Tecnología

versión On-line ISSN 1851-7587

Resumen

VASQUEZ LUC, Ana M  y  LOPEZ, Marcelo L. Netbooks within the "conectar igualdad" program in a school from Jujuy (Argentina). Rev. cienc. tecnol. [online]. 2014, n.22, pp.7-15. ISSN 1851-7587.

The present work is part of an ongoing research that takes place in a Preparatory School in the Province of Jujuy in the northwest of Argentina. Our main concern is to shed light on the effect that the use of this ICT tool, received from the "Conectar Igualdad" program, has upon the teaching and learning process and classroom practices. This is an interpretative study based on the methodological approach of Grounded Theory. Some results of data analysis of open and axial coding are shown here and they are compared and contrasted to other research works on this field.

Palabras clave : The classroom; Netbooks; Medium Level; Program "Conectar Igualdad".

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons