SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1Los sentidos de la democracia y la participación. Un estudio de caso sobre la toma de escuelas en Córdoba durante 2010. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista del Museo de Antropología

versión impresa ISSN 1852-060Xversión On-line ISSN 1852-4826

Resumen

BALLESTERO, Diego A.  y  SARDI, Marina L.. Phisical anthropology teaching in the Argentina of the early 20th century.: Robert Lehmann-Nitsche  and the disciples' formation. Rev. Mus. Antropol. [online]. 2016, vol.9, n.1, pp.107-120. ISSN 1852-060X.

Abstract Throughoutthe first decades of 20th century different scholars will be insist on the importance of students' training and educating as a strategy to define and institutionalize the spaces of scientific practices. In order to analyze this process in the Argentinean anthropological  context  will consider the first physical anthropology dissertations submitted at the national universities of Buenos Aires and La Plata, supervised by the German anthropologist Robert Lehmann- Nitsche (1872-1938).  The examination  of these  materials, together  with Lehmann-Nitsche's  private letters, allow us to propose the absence of a systematic  plan in order to institutionalize  and professionalize the anthropological practices. Finally we consider the personal reasons that lead to Lehmann-Nitsche  to supervise these dissertations, among  them  professional visibility and protection  of the obtained  social and academic prestige.

Palabras clave : .

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons