SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2De máscaras y máquinas miméticas: el performance de la autorepresentación en Lázaro, de Lagartijas Tiradas al SolLa transmodernidad de Los Maromeros de Verónica Musalem: una crítica performativa a la modernidad/colonialidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del CILHA

versión On-line ISSN 1852-9615

Resumen

BARRIOS LARA, José Luis. Stroke, distortion, aberraction (Francis Alÿs). Cuad. CILHA [online]. 2021, vol.22, n.2, pp.267-290. ISSN 1852-9615.  http://dx.doi.org/10.48162/rev.34.024.

The essay analyzes the video work of visual artist Francis Alÿs. From Deleuze's aesthetic-philosophical perspective on cinema, this work proposes an approach to Alÿs's work based on the concept of image-affection. The argument of this article seeks to show that the relationship between performance and movement-image generates a paradox between the poetic image and the documentary image, which turns the image into an intensive surface, where affectation matters more than the representation.

Palabras clave : Affectation; Movement-image; Contemporary Art.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )