SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número43Desarrollo Humano: un lugar epistémicoCartografía del papel de los artefactos en la subjetividad infantil: Un caso sobre la implementación de artefactos en educación de la primera infancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

BASTERRECHEA, Lucía. Subjetividad en la didáctica de las carreras proyectuales: Grupos de aprendizaje; evaluación. Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens. [online]. 2013, n.43, pp.221-230. ISSN 1853-3523.

A field of reflection in the teaching of design careers is oriented to the characteristics of learning groups and students assessment. How relationships among the members of the group class develop, how to set the link teacher-student-knowledge that is the foundation of any pedagogical act, what are the parameters to be followed in the evaluation to avoid injustice, how to truly assess the knowledge through a three-dimensional graphical display that were made in unfavorable circumstances for the student from the emotional. Through different views, from the didactic and focused on complexity, will seek a dynamic approach to workshop in a design career. The cases mentioned are in my professional practice in teaching, in the career of Architecture and Fashion Design.

Palabras clave : Learning assessment; Projective teaching; Subjectivity.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons