SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número79Visualidades en tránsito: el cine de David LynchLa integración del cine expandido al espacio museístico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

RUSSO, Sebastián. El fuego (in)extinguible Imagen y Revolución en Georges Didi Huberman y Joao Moreira Salles. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2020, n.79, pp.201-209. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi79.3686.

How to represent an insurrection? Not only how to represent it but also how to tell it? To show the insurrection of a picture, to express its rebellious power, is forcing it to say what does not be seen at a first sight. A first glance preconfigured at the manufacture table of the culture industry. It is to deploy it. Open it to its past and to its future. Open to contemporary, formal, survivor relationships without unloading its power. We will work on two contemporary forms of expressing the insurrection images: The exhibition “Soulèvements” curated by Georges Didi Huberman and the film “In the intense now” by João Moreira Salles.

Palabras clave : Insurrection; Image; Didi Huberman; Moreira Salles..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )