SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82La investigación de aspectos sociales y culturales como estrategia de DiseñoLa experimentación proyectual en la enseñanza: Enseñar a construir sentido índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

VILCHIS ESQUIVEL, Luz de Carmen. Diseño, Investigación y Educación. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2020, n.82, pp.101-114. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi82.3716.

This analysis responds to the thought of a humanist current regarding under-standing and its links to praxis, focused on design. The extensive awareness of the designers in training is unavoidable through a teaching that encourages reflection about them-selves, their temporality and spatiality, their context and the important role that knowledge and research play in it. In order to understand the design as a theory, as a process and as a result, the unconscious vestiges must be reviewed, since the research is unquestionably found in each of the actions of a designer.

Palabras clave : design; understanding; research; education..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )