SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82Diseño, Investigación y EducaciónPropuesta de categorización de habilidades en estudiantes y profesionales noveles de Diseño índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

POKROPEK, Jorge. La experimentación proyectual en la enseñanza: Enseñar a construir sentido. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2020, n.82, pp.115-126. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi82.3717.

The paper´s main objective is to reflect on the teaching of the project, investigating both the epistemological foundation of this training process, and the use of peculiar teaching tools for this teaching. To this end, some clarifications are given regarding the pedagogy and learning of the project as well as the very notion of project experimentation. In this path, the definition of the concept rational provided by Jorge Sarquis is going to be used. This definition assumes that the rational can be taught, with an adequate theoretical framework that enables learning and transforms the student experience in a controlled experimentation and not into a mere exploration or trial. This conception has the final objective of helping the student in his way oriented towards the construction of meaning.

Palabras clave : project research; project experimentation; project process; project teaching; project thinking; project learning..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )