SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82La experimentación proyectual en la enseñanza: Enseñar a construir sentidoFactores que inciden en investigaciones para Diseño índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

IRIGOYEN MORALES, León Felipe. Propuesta de categorización de habilidades en estudiantes y profesionales noveles de Diseño. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2020, n.82, pp.127-141. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi82.3718.

After reviewing previous works related to competency assessment, a scheme is proposed that locates in clearly defined categories the broad repertoire of skills associated with the professional training of a graphic designer. The main intention is to organize specific competences that allow different levels of development. The proposal can be used on a daily basis or in institutional projects to redesign curricula or study plans as it allows to visualize with relative ease the impact and relevance of multiple academic activities typically associated with graphic design.

Palabras clave : Design; skills; competences; higher education; profession..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )