SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número108Memoria, olvido y anamnesis en Nuremberg, Its lesson for today (Schulberg, 1948)Ultrajados, mal pagados y nominados: La violencia simbólica y física sobre los participantes de los reality shows índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

ZYLBERMAN, Lior. Los victimarios en el cine documental. El díptico de Joshua Oppenheimer y la modalidad participativa. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2022, n.108, pp.81-100.  Epub 01-Mayo-2022. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi108.4048.

This article is part of an investigation about the representation of genocides in documentary cinema, in this instance I will be discuss about how the memory of the perpetrators has been presented. To do this, some background and problems about the subject will first be briefly reviewed; secondly, I will comment the representation strategies employed that I suggest to analyze the representation of the perpetrators; finally, I will focus on the participatory mode trough the analysis of the documentaries The Act of Killing (Joshua Oppenheimer, 2012) and The Look of Silence (Joshua Oppenheimer, 2014). There, in addition to think about the characteristics of this modality, we will analyze the memory that this strategy allows to set in motion.

Palabras clave : Documentary Cinema; genocide; perpetrators; modes; violence.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )