SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número113IntroducciónLa Bauhaus en el origen de los principios pedagógicos para una proyectualidad poética. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

CRAVINO, Ana. La Bauhaus: Hacia la consolidación de un empirismo lógico. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2022, n.113, pp.16-43.  Epub 01-Jun-2022. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi113.4244.

The purpose of this text is to think about the evolution of the Bauhaus characterizing the five phases that the institution went through, in order to specify its ideas, define its methods, recognize its professors, managers and students. As a historical object, the Bauhaus suffered the consequences of a time of great conflict and change, all situations that were taken as opportunities for the school to reinvent the relationships between art, crafts, architecture and design.

Palabras clave : Bauhaus; expressionism; functionalism; formalism; new objectivity; minimalism..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )