SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número115Teorías del saber y el hacer de la enseñanza del diseño industrial en Guatemala.Experiencia de artesano, formación de diseñador, oportunidades de una pandemia. El potencial de aunar diseño y artesanía, y cómo aprovecharlo en tiempos de crisis índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

MASELLI, María Regina Alfaro. Resiliencia en la Enseñanza del Diseño. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2023, n.115, pp.176-183.  Epub 01-Jun-2023. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi115.4263.

This article proposes to explore the resilience of design teaching & learning as an aspect that builds professional skills in designers. The current circumstances propose an ideal space for a disruptive innovation process that leads to a profound questioning of the training of a competent designer. Developing skills in the classroom has always been a challenge, but things look different when removing the “classroom” from the equation. Teaching & distance learning from a disruption allows to explore new training perspectives.

Palabras clave : Disruptive innovation; Collectivity; Professional competences; Design teaching and learning; Inter and multi disciplinary scenarios; Local and Global; Resilience in education..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )