SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número124Prácticas de lectura de textos literarios y lector escolarPara una revisión de la formación literaria del docente en las políticas de lectura en Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

BUSTAMANTE, Patricia B.. LIJ y educación literaria en Argentina: entre políticas públicas y mercado editorial. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2023, n.124, pp.195-224.  Epub 07-Jul-2023. ISSN 1853-3523.  http://dx.doi.org/10.18682/cdc.vi124.4423.

The article analyzes the material presence of literary plays in Argentinian schools. It checks the state responsability in the distribution of material and symbolic goods through the analysis of reading in public politics and the supply of literary collections developed during the period 2010-2015, from de Social and Educational Direction of the Ministry of Education of the Nation, and its possible effects on the school literary standards. It is inquired, particularly on the presence of authors and titles of children and adolescent’s literature included in the literary libraries studied.

Palabras clave : Books; School Literary Standards; Argentina..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )