SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40  suppl.1Relaciones Internacionales inciertas: territorio de desafíos para los profesionales de las Relaciones InternacionalesLa(s) protección(es) social(es) en Argentina 2020: Lo que la pandemia alumbró índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Temas y Debates

versión On-line ISSN 1853-984X

Resumen

REVIGLIO, María Cecilia. Isolation, University Education, and Writing: A Chronological Essay on a (New) Threshold. Temas debates (En línea) [online]. 2020, n.40, suppl.1, pp.191-198. ISSN 1853-984X.

Based on the teaching experience in a university chair of the first year of a career in social sciences, this essay seeks to reflect on the challenges that arise in a context of social, preventive and obligatory isolation, first and distancing later, that compelled to change all from learning environments to online environments. Thus, the first months of the teaching experience story is articulated with some thoughts raised by the experience imbricated with several pedagogical discourses put into circulation during the early days of the social, preventive and obligatory isolation.

Palabras clave : University education; Threshold; Distance education; Social, preventive, and obligatory isolation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons