SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número43Equidad en el Sistema de Educación Superior en Chile desde la Perspectiva de los ResultadosDos temas cruciales para la agenda mexicana de Educación Superior: Educación Privada y Equidad e Inclusión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propuesta educativa

versión On-line ISSN 1995-7785

Resumen

ACOSTA SILVA, Adrián. Políticas universitarias para el siglo XXI en México: Del ajuste institucional a la planeación conservadora. Propuesta educativa (Online) [online]. 2015, n.43, pp.65-74. ISSN 1995-7785.

In this paper, we argue that the policies of modernization of higher education in Mexico implemented at last three decades, they have meant a complex process of institutional adjusted behaviors of public universities to federal/government policies quality, assessment and differential and conditional funding and conditioned. The “government incentives” has become the central mechanism for policy management. The main idea to discussion that the effects of these institutional adjustment process have not resulted in a new policy agenda but remain strong lines of continuity with the inertia and university institutional performance routines that characterize conservative planning processes, without a policy is discussed clear future for university education.

Palabras clave : Public Universities; Policies; Government Incentives; Institutional Adjustment; Organizational Changes; Governance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons