SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47Los Institutos Superiores de Pedagogía: La formación docente en provincia de Buenos Aires durante el primer peronismoLa acreditación de asignaturas en la vida cotidiana escolar: Un estudio etnográfico en el contexto de la obligatoriedad de la educación media superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propuesta educativa

versión On-line ISSN 1995-7785

Resumen

DI MEGLIO, Fernanda. Estrategias de interacción universidad-sectores productivos: Antecedentes y situación actual en las universidades de gestión estatal argentinas (1990-2015). Propuesta educativa (Online) [online]. 2017, n.47, pp.108-118. ISSN 1995-7785.

The present study describes strategies that carry out state-run universities in Argentina and recent trends to address the relations between the productive sectors and the university. For the analysis, we defined three types of strategies: promotion strategies, service strategies and cooperation strategies. The first strategies aim to disseminate scientific research university abilities. The second field clusters activities aimed at the promotion and sale of the technological offer of the university through consulting, training and research. The last field refers to cooperation activities with public and private stakeholders, including institutional commitments. In this context, the article seeks to contribute in two ways. On the one hand, it intends to generate empirical knowledge on argentine universities. On the other, it attempts to enrich studies addressing the relationship between the university and the productive sectors.

Palabras clave : Relationship; Strategies; University; Production.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons