SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 suppl.1Elaboragao de jogos educacionais: estratégias no ensino de física durante a pandemia de COVID-19Formagao para a apropriagao e integragao das tecnologías digitais da informagao e comunicagao ao ensino de física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de enseñanza de la física

versión impresa ISSN 0326-7091versión On-line ISSN 2250-6101

Resumen

ALVES, Joao J. S.; SOUZA, Eduardo V.; SOUZA, Jonatas C. F.  y  MORAES, Carlos E. F.. Aprendizagem significativa com materiais educativos no ensino inclusivo de física. Rev. enseñ. fís. [online]. 2021, vol.33, suppl.1, pp.3-3. ISSN 0326-7091.

This paper presents a didactic sequence with Multisensory Kits that can serve as potentially meaningful materials according to the molds of David Ausubel's Meaningful Learning Theory. Authors look forward to turning Physics more and more into an Inclusive Discipline.

Palabras clave : Sensory tactile materials; Newton's laws; Visually impaired.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués