SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 suppl.1Reflexiones sobre la enseñanza actual en física. Base conceptualPrimeros avances hacia la comprensión del rol de la interacción con pares y docentes en la evolución del conocimiento privado de la mecánica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de enseñanza de la física

versión impresa ISSN 0326-7091versión On-line ISSN 2250-6101

Resumen

ARRESE, Fany G.  y  ROSTON, Graciela B.. Mapas de relaciones para hacer visible el pensamiento de los estudiantes. Rev. enseñ. fís. [online]. 2022, vol.34, suppl.1, pp.3-3. ISSN 0326-7091.

This study shows changes in conceptions about the concept of duality in quantum physics in a group of teachers, before and after a training course. Evolution diagrams are presented as a methodological instrument for analyzing and visualizing results. The evolution diagrams show initial and arrival categories of the conceptions of teachers, who participated in a teaching-learning sequence based on the discussion of classic models of waves and particles, their validity limits and each one's contributions to the current model of struc- ture of matter, in which there is no talk of waves, not particles, but of characteristics different from those of classical physics.

Palabras clave : Duality in quantum physics; Evolution of concepts; Teaching through models; Teacher training; Conceptions.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )