SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10Tucumán en las primeras décadas post revolucionarias: continuidades y excepcionalidades de la educación en los apremios de la guerraPensando la Comunidad: Una mirada desde las ideas pedagógicas de Saúl Taborda índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Historia de la educación - anuario

versión On-line ISSN 2313-9277

Resumen

BRISCIOLI, Bárbara. Renovación, construcción de hegemonía y contradicciones: Una aproximación a las políticas de alfabetización inicial implementadas durante el alfonsinismo. Hist. educ. anu. [online]. 2009, vol.10. ISSN 2313-9277.

This article presents part of the thesis on "the policies of teaching initial reading and writing that became with the recovered democracy". Specifically, we make an approach to the policies effectively implemented in this field during Raúl Alfonsín´s government (1983-1989). Particularly, we deepen in the case of Buenos Aires City, as an integral project seeking to re-positioning the alphabetizing function in a democratic school was implemented. We consider the Alphabetization National Plan, as an analyzer of the way of conceiving, designing and implementing educational policies by the alfonsinista government.

Palabras clave : Educational policies; Alfonsinista government; Teaching of initial reading and writing; Democracy; Renovation.

        · resumen en Español     · texto en Español