SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número11IDENTIDAD Y EMANCIPACIÓN EN EL ÁMBITO DE LA EDUCACIÓN FORMAL: ABORDAJE DESDE EL TALLER COMO NEXO CON LA EDUCACIÓN POPULAR índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 1851-6297versión On-line ISSN 2362-3349

Resumen

BIRGIN, Alejandra. PHILIPPE MEIRIEU Y LA PEDAGOGÍA: UN HOMENAJE EN LYON . Rev. Esc. Cienc. Educ. [online]. 2016, vol.1, n.11, pp.119-122. ISSN 1851-6297.

The following review evokes a day of tribute and farewell to Philippe Meirieu held on 10th January 2015 at the Lumière-Lyon 2 University on the occasion of his retirement. Words spoken by researchers, professors and activists referring to some of the major contributions Philippe Meirieu has made to the educational debates of recent decades are synthesized, with special emphasis on the inscription of his ideas on the French discussions, the diversity of forms and modalities of his militant commitment and the relationship between his production and the contemporary sociocultural complexity.

Palabras clave : Philippe Meirieu; Pedagogy; Transmission; Authority; Public commitment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons