SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número11THE MEANINGS OF UNIVERSITY SOCIAL COMMITMENT: AN APPROACH TOWARDS CONSTRUCTING THE STATE OF THE ARTLAS INICIATIVAS EN PRIMERA INFANCIA BAJO ANÁLISIS: ACTORES, RACIONALIDADES Y SENTIDOS EN TORNO A LA CRIANZA Y EL CUIDADO INFANTIL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 1851-6297versión On-line ISSN 2362-3349

Resumen

BARRON TIRADO, María Concepción. FORMACIÓN PROFESIONAL Y COMPETENCIAS GENÉRICAS. Rev. Esc. Cienc. Educ. [online]. 2016, vol.2, n.11, pp.195-216. ISSN 1851-6297.

In this article the author identifies some of the distinctive features of the curriculum models related to the inclusion of generic skills in the study programs of selected higher education institutions in Mexico. The study is divided into three parts. The first one presents a broad overview of the context in which competency-based education as a way to direct professional training in face of the challenges entailed by the economic, political and cultural globalization; the second part deals with the generic skills and their incorporation in some of the educational institutions; and in the third one the author presents some concluding reflections.

Palabras clave : Generic Skills; Basic Skills; Professional Training; Curriculum Models; Curriculum Innovation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons