SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número12EL SISTEMA DE FORMACIÓN DOCENTE Y LA PRODUCCIÓN, RELEVANCIA, VALIDACIÓN Y LEGITIMACIÓN DEL CONOCIMIENTO: ALGUNAS DIMENSIONES PARA ABORDAR UNA AGENDA AÚN PENDIENTEENSEÑAR MATEMÁTICA CON UN ENFOQUE HISTÓRICO EN LA ESCUELA SECUNDARIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 1851-6297versión On-line ISSN 2362-3349

Resumen

TAPIA, Stella Maris. ANÁLISIS DEL TRABAJO DOCENTE: RELACIONES ENTRE LO PRESCRIPTO Y LO REALIZADO EN CLASES DE LENGUA Y LITERATURA . Rev. Esc. Cienc. Educ. [online]. 2017, vol.2, n.12, pp.87-105. ISSN 1851-6297.

The analysis of teacher work is a methodology that enables a review of teacher behaviour. From the point of view of Language and Literature didactics, by this methodology - which falls within the theoretical framework of socio-discursive interactionism - we delve into the didactic transpositions in the transitions between intended learning objects, with their different levels of prescription, and the objects actually taught in Language and Literature classes. The gap between what was planned and what is actually performed in class enables us to distinguish, on the one hand, what was carried out from what was left aside in factual situations, and, on the other hand, the emergent elements, both incorporated in class or ignored by teachers. The relationships between the systematized categories are a methodological input and didactic tool that could facilitate the analysis of classes in different instances of research and teacher training.

Palabras clave : Teacher work analysis; Socio-discursive interactionism; Language and Literature classes; Work planned; Work performed.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons