SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número13LOS CICLOS DE COMPLEMENTACIÓN CURRICULAR Y LA FORMACIÓN EN INVESTIGACIÓN: ¿NUEVOS PROBLEMAS PARA LA DIDÁCTICA UNIVERSITARIA?ANÁLISIS DEL SISTEMA DE EDUCACIÓN SUPERIOR EN ECUADOR DESDE EL 2000 HASTA LA ACTUALIDAD: OLAS, CIERRE Y CALIDAD índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 1851-6297versión On-line ISSN 2362-3349

Resumen

MORTOLA, Gustavo  y  LAVALLETTO, María Mercedes. ¿ELEGIR POR VOCACIÓN O ELEGIR LA VOCACIÓN? : EL DISCURSO VOCACIONAL EN ESTUDIANTES DE PROFESORADO Y DOCENTES NIVELES DE NIVEL PRIMARIO . Rev. Esc. Cienc. Educ. [online]. 2018, vol.2, n.13, pp.33-51. ISSN 1851-6297.

In this article we will address some of the characteristics of what we call “vocational discourse” in primary level teachers and teaching students of the city of Buenos Aires.We will focus on the meanings of the term vocation in the vital moment when individuals decide to study teaching education.We assume that the term vocation acquires a particular relevance and social operability when individuals make decisions about the professional studies they opt for.While we believe that the vocation is “has” or “does not have” - taking for it the typical forms in which the vocational discourse is enunciated - we move away from any essentialist posture (“I am a soul teacher”) or innate (“I was born to be a teacher”).We are interested in analyzing how vocational discourse is related to the particular division of contemporary work and the processes of individuation that characterize our present.

Palabras clave : Vocation; Teacher education; Socialization; Identities; Discourse.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons