SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número3Tradición e innovación: La oferta comercial contemporánea del barreado en el litoral paranaense (Brasil)Factores que influyen las respuestas de las empresas ante las quejas de los huéspedes: Los casos de Hong Kong y Chipre del Norte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

GANDARA, Jose Manoel  y  HACK N., Eduardo. [RE] View: How do We Portray Ourselves? How do Others Present Us? A Case Study on the Media Spreading of Tourism in Brazil and in Foz do Iguaçu. Estud. perspect. tur. [online]. 2011, vol.20, n.3, pp.658-672. ISSN 1851-1732.

Tourism is directly related to the areas of communication and marketing. This fact becomes highlighted in a knowledge-based society, often the media. In this context, the magazines can be understood as promoting informational brochures and advertising materials. Given its relevance to this study proposes to investigate the information shown in magazines about the destination Foz do Iguaçu, over the period 2007 to 2009. The research method can be characterized as Exploration (bibliography (books and magazines) and virtual), quantitatively and qualitatively with non-probabilistic sample (intentional). Findings demonstrate the need to [re]think, a [re]view these by all actors involved in tourism.

Palabras clave : Media; Tourism; Geography; Magazines; Perceptions.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons