SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número3Pluralismo y Polifonía de voces: participación política en Hannah Arendt. Controversias del espacio educativo actualEstudiantes adultos y sus representaciones sociales acerca de la escuela secundaria de adultos: una exploración utilizando la técnica de grupos de enfoque índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

OSORIO DE SARMIENTO, Marta  y  UNIVIO MOLANO, Julio Esteban. External Evaluation: Tensions between the Public and Private Education. Prax. educ. [online]. 2017, vol.21, n.3, pp.58-67. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2017-210307.

This article is the result of a research aimed to analyze the results achieved by students of public and private secondary schools in the application of the external test known as Saber 11 during 2011, 2012 and 2013, in order to determine how, on the basis of these results, the Ministry of National Education and the media has established a marked discrimination between public and private education in terms of educational quality.

Palabras clave : External evaluation; Quality of education; Academic performance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons