SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Educación basada en el arte y discurso político-económico: algunos ejemplosUn estudio sobre la creatividad, el género, la edad y las inteligencias múltiples en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria de España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

ANNESSI, Gustavo J.  y  DEMIRTA, Paola. The teaching of social sciences in primary school : Analysis of teaching Approaches within the Digital Classroom. Prax. educ. [online]. 2019, vol.23, n.1, pp.1-13. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2019-230106.

The general problem that guides the work is related to the use of Information Technology and Educational Communication (TICE) that teachers do in Social Sciences classes in primary schools. The methodology used was to make a cut of the reality, to focus on three different moments of a didactic situation. First of all, an interview with the teacher focused on the planning of the didactic sequence to be implemented, a second moment of observation and recording of the didactic activity through the videocopy technique, and for the last time a self-confrontation interview. The analysis aims to show, in a general way, how teachers in social science classes make use of the Digital Mobile Classrooms (ADM).

Palabras clave : Social sciences; Primary; TICE (Educational Information and Communication Technologies).

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons