SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47El docente y los grupos de aprendizaje: ¿Arte y parte? O ¿Molde y fragmento?El tiempo y el proceso de escolarizacion en jardin y primer grado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Jujuy

versión On-line ISSN 1668-8104

Resumen

NARDACCHIONE, Gabriel Andrés. Crisis and protests during the provincialization of the educational system (1993-1997). Cuad. Fac. Humanid. Cienc. Soc., Univ. Nac. Jujuy [online]. 2015, n.47, pp.209-231. ISSN 1668-8104.

The paper firstly analyzes the process of federalization of the educational system, which produced changes on teacher labor structure, while weakened at national level, the capacity for action of teacher unionism (CTERA). Secondly, the article reports on the situation of the provinces when   receiving educational services. We will show how the political and financial crisis of the government will increase the protest cases. In the conclusion, we discuss the nationalization and politicization of educational issue, as reverse of the fragmentation model of the political and administrative responsibilities

Palabras clave : Educational Systems; Provincial Crisis; Teacher Unionism; Social Protests.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons