SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número14Las TIC en la escuela secundaria: un recurso para la enseñanza de la habilidad de aprender a aprenderInterdisciplinariedad: Un aspecto clave en la formación actual del ingeniero índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

ARELLANO BECERRIL, Enrique; GOMEZ ZERMENO, Marcela Georgina  y  GARCIA MEJIA, Irma Antonia. Implementación y evaluación de un curso de Matemáticas en modalidad b-learning: percepciones de alumnos universitarios. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2014, n.14, pp.29-36. ISSN 1851-0086.

This paper presents a research-action study about the interest and activity of students in a blended learning course supported by Blackboard as learning management system from a qualitative and quantitative methodological approach. The objective was to determine the factors that influence the implementation of a blended model and to know the most valued characteristics by students of the course implemented with freshman year of high school in the subject of mathematics. The information was collected through surveys about the availability of electronic resources, internet access, knowledge about the use of technology tools, and the perception of the students about the modality. The results show the perspective of the students about their experience in this modality and expressed the aspects considered the most valuable for an effective implementation of a blended course.

Palabras clave : Blended learning; Distance education; Information and communication technology; Blackboard.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons