SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Autoeficacia en profesores de Educación Física chilenos de la región del Ñuble: formación y desempeño profesionalA desmotivação de estudantes do sexo feminino nas aulas de Educação Física nos anos finais do ensino fundamental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Física y Ciencia

versión On-line ISSN 2314-2561

Resumen

DUPUY, Manuel. Currículum y Educación Física. Aportes para una revisión crítica de las prácticas corporales dominantes. Educ. fís. cienc. [online]. 2023, vol.25, n.1, e246. ISSN 2314-2561.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.24215/23142561e246.

This article presents a brief overview of the main arguments around the technical and practical curricular approaches, with the aim of moving toward a discussion that questions the relationship between the curriculum and the education of bodies. Secondly, it sets out to introduce a political dimension in the teaching of physical activities in the field of Physical Education, based on a number of categories taken from the critical theories of the curriculum, and with the practical social purpose of contesting dominant meanings.

Palabras clave : Curriculum; Physical Education; Physical activities; Body.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )