SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.90 saber de Teseu n´ As Suplicantes de EurípidesLa «economía» del filósofo: Epicúreos y estoicos helenísticos acerca del vivir filosóficamente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Synthesis (La Plata)

versión impresa ISSN 0328-1205

Resumen

PEDRO, Villagra Diez. Diálogo, justicia y educación: La Paideia socrático-platónica frente a la educación sofista en el Gorgias. Synthesis (La Plata) [online]. 2002, vol.9, pp.21-37. ISSN 0328-1205.

The political changes in the middle of the fifth century demand of Athens an education that guarantees the insertion of the citizens into society as active members. In this context the Sophist education emerges: a man who has dedicated himself to politics must not only have the skills to govern but also increase his ability to give opportune and convincing speeches. The rhetoric becomes, thus, a cornerstone of this new pedagogic scene and Gorgias grows into the main representative of this activity. Plato criticizes the sophistic and proposes the "philosophical dialogue" as a higher stage from the traditional rhetoric.

Palabras clave : Socratic-Platonic Paideia; Sophist Education; Philosophical Dialogue; Rhetoric Gorgias.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons