SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número3“Experiencias educativas valiosas en tiempos difíciles”. Significaciones de los estudiantes de la UNPSJB acerca de sus experiencias de aprendizaje en contexto de la pandemia de COVID-19Gabriela Mistral y su praxis educativa sociohistórica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

BERNATENE, Silvia. Neoliberalismo e identidad docente: precisiones y recaudos que señala la memoria. Prax. educ. [online]. 2023, vol.27, n.3, pp.41-57. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2023-270304.

This article presents part of the results of a broader investigation in which the conceptions supported by the regulations developed by the Federal Council of Education (CFE) for teacher training in Argentina are analyzed. The article contains the main characteristics of the conceptual changes of the norms for teacher training related to teacher identity during the implementation of neoliberal policies of the 90s. It is a qualitative study that uses content analysis as one of the predominant methods for deepening the knowledge of social life.

Palabras clave : Federal Council of Education; normative action; teacher training; neoliberalism; teacher identity.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español