SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2No man´s land: las minorías religiosas y su compleja relación con el secularismo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Enfoques

versión On-line ISSN 1669-2721

Resumen

TAYLOR, John Wesley. Posmodernidad y educación cristiana: Desafíos ideológicos contemporáneos. Enfoques [online]. 2012, vol.24, n.2, pp.85-100. ISSN 1669-2721.

Christian Education finds itself in a postmodern world, one that presents both opportunities and challenges. In this new setting, Christian educators must think deeply regarding their beliefs and convictions. This essay examines the crumbling foundations of modernism: human autonomy, rationalism, scientism, technicism, and economism, as well as emerging principles of postmodernism: the rejection of metanarratives, pluralism, the significance of context, constructivism, and the celebration of diversity. Based on this analysis, a number of implications for Christian education are presented.

Palabras clave : Postmodernism; Education; Christianity; Pluralism; Constructivism.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons