SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número14As TICs como ferramenta auxiliar no ensino da histologia nos cursos de Odontologia das regiões Nordeste e Centro-Oeste do BrasilLa tecnología como apoyo a la presencialidad: Un caso de éxito de la FRRe índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

MORENO, Jacqueline Elizabet  y  CHIECHER, Analía Claudia. Redes sociales en espacios educativos: Una propuesta para favorecer el ingreso universitario. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2014, n.14, pp.55-64. ISSN 1851-0086.

The work focused on the entrance to the University and aims to explore the potential of virtual environments to promote the development and expression of positive emotions. In order to accompany the college entrance, we designed an experience that involved using Facebook as a complementary space of communication and interaction among freshmen. The results show that although most freshmen considered of interest to join the group on Facebook, dynamism and participation in that context were low. However, we note a significant participation of freshmen on issues related to the college entrance in those virtual spaces created by them, such as the biographies of their personal accounts. We conclude that the social network may operate as an interesting resource in the context of college entrance.

Palabras clave : Facebook; College entrance; University; Emotions; Socio-emotional support.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons