SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3La inestabilidad del mercado turístico: Desde la perspectiva de una agencia de viajes brasileñaCalidad percibida en empresas de transporte aéreo: Neuquén - Patagonia, Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

HUSSAIN, Kashif  y  EKIZ, Erdogan H.. Perceptions of Service Quality in North Cyprus Airline Industry: A Path Analysis Application. Estud. perspect. tur. [online]. 2007, vol.16, n.3, pp.341-360. ISSN 1851-1732.

This study diagnoses the perceived service quality of a national airline company in North Cyprus. Results revealed that among the independent dimensions of this study, airline tangibles was found to be most significant for the perceived service quality and also perceived service quality is positively related to customer satisfaction in the case of the national airline of North Cyprus. Results and implications are discussed in detail.

Palabras clave : Perceived service quality; Customer satisfaction; Path Analysis; National airline; North Cyprus.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons