SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Evaluación de la percepción de redes sociales desde el Modelo de Aceptación Tecnológica en estudiantes en línea de psicología mexicanosDiagnóstico Sistema de Prácticas Pedagógicas: el caso de la Facultad de Educación y Humanidades de la Universidad del Bío-Bío, Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

PIUMBATO INNOCENTINI HAYASHI, María Cristina; MASSON MAROLDI, Alexandre; GOMES LIDUENHA GONCALVES, Taísa Grasiela  y  MASSAO HAYASHI, Carlos Roberto. Estudio bibliométrico sobre la Pedagogía de la Alternancia en artículos científicos (1981-2019). Prax. educ. [online]. 2022, vol.26, n.1, pp.138-138. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2022-260107.

Pedagogy of Alternation (PA) is a formative and educational proposal of the human being that organizes the teaching-learning process, alternating spaces between family property and school. This study aims to understand how the current state of knowledge on this theme is configured, through the methodology of bibliometric and content analysis. The data source was articles indexed on the Web of Science, Scopus, Redalyc, DOAJ, SciELO, Educ @, EDUBASE, Portal de Periódicos Capes. The selected articles (n = 251) were published between 1981 and 2019, and analyzed according to the categories of: temporality, authors and authorship, profile of journals, typology of articles, locus and objects of study of empirical research, scope of theoretical essays and critical analysis of meta-analyzes. The results made it possible to identify the longitudinal and structural perspectives of scientific production in Pedagogy of Alternation and their links with various disciplinary and interdisciplinary contexts.

Palabras clave : Pedagogy of Alternation; state of knowledge; scientific production; bibliometric; content analysis.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )