SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
available issuesvol.20 issue2vol.21 issue2 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing   RSS

Historia de la educación - anuario
On-line version ISSN 2313-9277

 

Table of contents
Hist. educ. anu. vol.21 no.1 Ciudad autonoma de Buenos Aires. June 2020

 Editorial
  
 ·  Sustentar las agendas
Galak, Eduardo; Abramowski, Ana

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 Dossier
  
 ·  Historiografía de la Educación inicial en la Argentina. Reflexiones sobre un campo en construcción
Pais, Mónica Fernández; Ponce, Rosana Elizabeth

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  Balances sobre la producción en historia de la educación inicial en Argentina. Tres categorías de “entrada” historiográfica: infancia(s), instituciones educativas y formación docente
Almiron, Victoria Soledad; Musín, Alcides David

        · abstract in Spanish | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  De la Escuela de Párvulos No. 2 al Kindergarten “Pestalozzi”: materialidad de una escuela en la ciudad de México, 1885-1918
Serrano, Adriana Alejandra García

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  De las escuelas de párvulos a la obligatoriedad de la educación preescolar en México.
Cirilo, Alejandro Ortiz; Rodríguez Roa, Elena Guadalupe

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  The first Kindergartens annexed to the Normal Schools (1884-1945). Debates around the childhood
Rodríguez, Laura Graciela

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  MISSÃO DE ESTUDOS AO URUGUAI: O QUE DIZEM OS PROFESSORES ACERCA DO JARDIM DE INFÂNCIA
Michel, Caroline Braga; Arriada, Eduardo; Nogueira, Gabriela Medeiros

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  Body education for early childhood as a civilizing project: resonances in Brazilian educational debate at the beginning of 20th century (Minas Gerais, decades of 1920 and 1930)
Linhales, Meily Assbú; Silva, Giovanna Camila da

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  THE CHILDREN’S EDUCATION FROM SOCIAL ASSISTENCE TO EDUCATION: an experience in Naviraí/MS, inland Brazil (1974-2005)
Trein, Montiel, Larissa Wayhs; Magda, Sarat,

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  Tramas históricas de los procesos de consolidación de la educación inicial y de la formación docente específica en Bariloche, Río Negro (1966 -1989)
Evans, Ivana

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  ¿Puericultoras, técnicas o profesionales especializadas? Un análisis histórico de la formación docente para la educación infantil en Argentina a partir de sus planes de estudio *
Hervás, Ignacio García; Guevara, Jennifer; Aisenstein, Ángela

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 Reseñas
  
 ·  Gondra, José Gonçalves (2018). A emergência da escola. Sao Paulo: Cortez Editora
Lainez, Andrés Eduardo García

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  Cuerpos, géneros, sensibilidades y emociones. La propuesta pedagógica de Leticia Cossettini. Rosario, 1935-1950
Malpiedi, Micaela, Pellegrini

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  Fiorucci, Flavia y Bustamante Vismara, José (ed. científicos) (2019). Palabras claves en la historia de la educación argentina. Ciudad Autónoma de Buenos Aires: UNIPE: Editorial Universitaria, 320 pp. ISBN 978-987-3805-43-1
Ott, Jonathan

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  Construcciones de alteridades y escuela primaria. La educación escolar e infancia indígena y migrante en la configuración de la educación pública argentina (1880-1930)”
Trejo, María Belén

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License